#20

assalamualaikum :)

kalau aku mampu
aku nak tengok keadaan hati aku ni sekarang
kejap tenang , kejap resah 
datang sakit , pergi luka
banyak kali dah , sampai penat

kalau aku mampu
aku nak buat apa yang kau buat
tak banyak mana pun
cukup sampai kau rasa apa aku rasa
memadai sampai hati kau jadi macam hati aku

kalau aku mampu
aku nak baca fikiran kau tu sampai hujung lapis
lantaklah aku akan sakit atau bahagia
dari aku melanguk mcm tunggul
diperlaku bak kosong perasaan

kalau aku mampu
aku nak buang semua perasaan yg terkumpul ni
yg aku kumpul segala untuk kau
tapi aku tak buat sebab tak sanggup
sebab apa , ye sebab aku sayang

kalau aku mampu
aku nak heret kau keluar dari dunia kita
tak lama , sekejap pun aku tak kisah
asal ada kau dan aku
sama sama bahagia

kalau aku mampu
aku nak kau jadi diri aku
biar kau tengok apa aku hadap
biar kau faham sakitnya bila ego itu berkuasa
baru kau sedar

dan mungkin bila kau dah sedar
aku harap ianya belum terlambat
aku masih lagi bertahan
senyum berdiri
menunggu


aku tetap tunggu satu jawapan
masih dan akan
dengan izin Allah :')

No comments:

Post a Comment