#10

assalamualaikum :)

mulut orang tak lekang nak cakap buruk pasal kita .
telinga orang tak muak nak dengar sedih duka kita .
mata orang tak bosan nak tengok jatuh pedih kita .
hati orang tak habis nak kutuk buruk kita .
sudah sudah lah manusia .
aku dah cukup bawah tapak kaki kau , nak pijak aku sampai dalam tanah ke ?
aku dah cukup menangis sampai hilang selera , nak seksa aku sampai keluar air mata darah ke ?
aku dah cukup merana sampai tersalah jalan , nak kurung aku sampai aku sesat ke ?
cukup cukup lah manusia .
selalu aku terfikir , selalu aku tertanya .
apa dosa aku ? di mana salah aku ?
nak kena tunggu sampai aku betul tutup mata tak lihat dunia baru puas hati kalian agaknya .

kau tarik semua rasa baik , biar yang buruk datang melekat .
kau tolak semua persepsi benar , biar yang salah datang menjengah .
orang yang tak tahu menahu mula pandang sinis .
percaya bulat bulat .
kasihan .

tunggu aku bangkit .
tunggu aku bangun .
bila saat itu tiba , aku harap kau terkesima .
tunggu lah .

1 comment: