#11

assalamualaikum :)

saat aku sedang rebah , kau datang papah aku .
pimpin aku lihat terus ke hadapan , jangan mudah putus asa .
jangan sesekali mengalah .
beri aku kata penguat untuk aku terus berlawan .
lawan rasa takut , lawan rasa palat .
tak mudah tapi tak juga susah .
cuma perlu ada rasa percaya serta yakin .
Allah itu lebih berkuasa dari segala .

saat aku sedang tatap sedih aku , kau datang kesatkan air mata .
bukan secara fizikal , cuma doa .
cukup kuat untuk aku tepis semua rasa malang .
motif kau untuk lihat aku terus senyum .
ketawakan segala niat jahat yang diludah .
Allah itu lebih mendengar doa hambaNya yang tak leka .
pesan kau aku sentiasa aku ingat .

saat aku mulai rasa tak percaya , kau datang kembali yakinkan aku .
tunjukkan aku perspektif lain untuk melihat sesuatu .
bukakan mata aku untuk melihat lebih jauh .
tak semuanya sama , perasaan itu lain dari biasa .
unik , berbeza dari kebanyakan yang normal .
terima kasih Ya Allah .

#KS

No comments:

Post a Comment