#13

assalamualaikum :)

percaya kata aku bila aku kata aku tahu macam mana rasa sakit bila dibuang sesuka hati ?
percaya kata aku bila aku kata aku tahu macam mana rasa seksa kena tinggal ?
percaya kata aku bila aku kata aku tahu macam mana rasa sebak kena tipu ?
percaya kata aku bila aku kata aku tahu macam mana rasa suram hidup menyepi ?
percaya kata aku bila aku kata aku tahu macam mana rasa sesal tersalah pilih ?
percaya lah .
tak nak percaya sudah , tak paksa .

aku dah pernah rasa , aku dah pernah hadap .
orang berbeza , permainannya sama .
tak berubah .
syukur , aku dah sedar .
harap sedar aku cukup lah untuk aku betul betul sedar .
aku dah taknak bodoh lagi .
tapi bengap tuh kadangkala macam best .
mana yang dah pernah campak aku , jangan pernah kutip aku balik .
aku dah terlalu kotor dipijak , jadi biarkan .
pergi kutip barang lain , yang masih nak berpaut .
aku dah cuci tangan , siap pakai sabun Dove .

bukan senang nak bangkit dari rasa sedih .
rasa lemah yang paling gampang .
palat yang paling maksimum tahap cipan .
tapi tak jugak susah sebenarnya .
nak tak nak jea ceritanya .
tanya diri sendiri .

ohh rindu itu ada tapi aku malas layankan .
yang peritnya nanti aku jugak .
bukan kau .
nampak kejam ?
meh aku sepak kau laju laju .
dungu .

No comments:

Post a Comment