#24

assalamualaikum :)

aku suka jadi aku. cuma kadangkala tu aku benci separuh diri aku.
malu tak bertempat, hati dok mengumpat.
makan payah nak habis, mood celaka susah nak tepis.
kalau nak aku list kan, memang berjela lah.
tapi itu yang buatkan aku jadi aku.
aku cuba nak perbaiki diri aku.
kalau bukan aku siapa lagi kan?

sesetengah orang cari kekurangan orang lain untuk menampakkan kelebihan dia.
kenapa?
supaya mata kepala umum tumpu dekat dia.
supaya mata celah kangkang nak dekat dia.
habis mata umum buta, semua sebab dia!

sesetengah orang pulak cari kelebihan orang lain untuk tutup kekurangan dia.
kenapa?
supaya mata tak nampak dia tu lemah.
supaya mata cuma nampak baik dia bawak dari rumah.
ni bukan buta mata, tapi buta hati!

jadi apa nak buat?
mudah gampang lah celaka!
perbaiki diri dulu.
siapkan diri sendiri.
orang lain dah pakai kemeja bertali leher, kau baru nak pakai tshirt pagoda.

aku tahu maybe kau rasa takde kaitan.
kalau kau fikir sama dgn apa yg aku fikir, kau tahu kaitannya apa.
eh sukati aku lah, blog aku!
ayat klise sangat.

No comments:

Post a Comment